Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

Fältkursdagar 5-6 september

5 september kl. 09:00 - 6 september kl. 17:00

​Välkommen till kursdagar med fokus på fältstudier. Två dagar fyllda med teori och praktik kring undersökningar i skog, på fält och kring vatten. Metoder för inventering och kartering varvas med didaktiska perspektiv på att jobba med elever i fält. Vi bearbetar data, lyssnar på föreläsning om miljöövervakning och utbyter erfarenheter om framgångsfaktorer och fällor kopplade till fältundervisning.

Var? SLUs lokaler (Sveriges Lantbruksuniversitet) och området kring Fyrisån och Sunnerstaåsen i Uppsala

När? Tors-fre 5-6 september 2024

För vem? Ämneslärare i biologi

Medverkande: Karl Lundén, Jens Fölster och Henrik Thurfjell (arbetar med forskning och miljöanalys, SLU), Johan Lindell (utomhuspedagog, Upplandsstiftelsen), Sara Planting-Bergloo (Stockholms universitet), Emma Rova, Charlotte Lennartsdotter och Per Rohlin (lärare som undersökt elevers lärande i fält samt personal på Bioresurs).

Pris: 2000 kr (exklusive moms). Lunch och fika ingår

Anmälan öppnar 7 maj!

Anmälan Fältkursdagar 5-6 september 2024

• Kontaktuppgifter

• (postadress, postnummer, ort, ev. ref. nummer)
  • Fyll i fälten och klicka på "Skicka". När du har skickat anmälan kommer du att få ett e-postmeddelande som bekräftar din anmälan. Kontrollera särskilt noga att din e-postadress stämmer. Det är den vi använder om vi behöver kontakta dig.

Start:
5 september kl. 09:00